Szkoła Rodzica
2022-2023

1. WRZESIEŃ – Hierarchia wartości w rodzinie – jakie wartości przekazujemy dzieciom. (PDF, 595 KB)
2. PAŹDZIERNIK – Rodzina jako zespól – co może wpływać na bezpieczeństwo dziecka w rodzinie? (PDF, 579 KB)
3. LISTOPAD – Patriotyzm na co dzień – jak przekazywać go dziecku. (PDF, 353 KB)
4. GRUDZIEŃ – Relacje w rodzinie – pielęgnowanie tradycji świątecznych (PDF, 248 KB)
5. STYCZEŃ – Jak pomagać dziecku w osiągnięciu osobistego sukcesu w szkole i nie tylko. (PDF, 414 KB)
6. LUTY – Rola rodziny w zapewnieniu bezpieczeństwa dziecka w Internecie.
7. MARZEC – Zdrowie psychiczne mojego dziecka – czy wiem jak je chronić i wzmacniać?
8. KWIECIEŃ – Współczesne uzależnienia – rola rodziców, opiekunów w profilaktyce.
9. MAJ – Jak kształtujemy postawy proekologiczne naszych dzieci – ekologia na co dzień.
10. CZERWIEC – Pomoc dziecku w planowaniu czasu wolnego i rozwoju jego talentów.
Poprzednie lata
Bezpieczeństwo cyfrowe mojego dziecka (PDF, 221 KB)
Co zamiast – profilaktyka uzależnień (PDF, 234 KB)
Rola rodziców w budowaniu dobrych relacji dziecka w domu, klasie, szkole. (PDF, 380 KB)
Empatyczny rodzic – empatyczne dziecko. Jak przygotować dziecko do angażowania się w życie społeczne? (PDF, 628 KB)
Jak zadbać o bezpieczeństwo dziecka podczas ferii zimowych? (PDF, 148 KB)
Szacunek dla inności ma swój początek w domu. (PDF, 434 KB)
Pomoc rodziny w odnalezieniu się dziecka w nowej rzeczywistości szkolnej.
Jak wspierać dziecku w budowaniu i podtrzymywaniu relacji rówieśniczych?
Jak rodzice mogą przekazywać dziecku wartości patriotyczne?
Relacje rodzinne jako podstawa poczucia bezpieczeństwa dziecka.
Jakie prawa i obowiązki ma moje dziecko w świetle Konwencji Praw Dziecka?
Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
Rozwijanie postaw prospołecznych u swojego dziecka.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ RODZICÓW ZA KSZTAŁTOWANIE U DZIECKA SAMODZIELNOŚCI I TROSKI O EFEKTY WŁASNEJ NAUKI.
ROLA RODZICÓW W KSZTAŁTOWANIU POSTAW PATRIOTYCHNYCH U DZIECI.
WZAJEMNY SZACUNEK DLA WSZYSTKICH CZŁONKÓW RODZINY JAKO FUNDAMENT TOLERANCJI WOBEC INNYCH.
BUDOWANIE WIĘZI Z DZIECKIEM POPRZEZ WSPÓLNE AKTYWNOŚCI.
RODZICE JAKO PIERWSI PRZEWODNICY SWOJEGO DZIECKA PO WIRTUALNYM ŚWIECIE.
ZABURZENIA DEPRESYJNE U DZIECI I MŁODZIEŻY.
SZKOŁA PO REFORMIE EDUKACJI. /SZACUNEK/
KULTURA OSOBISTA I JEJ WARTOŚĆ W ŻYCIU CZŁOWIEKA./ŻYCZLIWOŚĆ/
ŁĄCZENIE TRADYCJI I NOWOCZESNOŚCI.
JAK JE POGODZIĆ W ŻYCIU RODZINNYM? /ŻYCZLIWOŚĆ/
KSZTAŁTOWANIE U DZIECKA SZACUNKU DO SWOJEJ I CUDZEJ WŁASNOŚCI. /UCZCIWOŚĆ/
RÓWNOWAGA POMIĘDZY ŚWIATEM REALNYM I WIRTUALNYM W ŻYCIU DZIECKA. /UCZCIWOŚĆ/
ROLA SWOBODNEJ ZABAWY W ROZWOJU DZIECKA. /PRZYJAŹŃ/
ROLA RODZICÓW W BUDOWANIU POCZUCIA WARTOŚCI DZIECKA. /PRZYJAŹŃ/
POMOC RODZICÓW W EFEKTYWNYM UCZENIU SIĘ DZIECKA. /RODZINA/
ROLA RODZICÓW W UCZENIU DZIECI SAMODZIELNOŚCI I ODPOWIEDZIALNOŚCI. /RODZINA/
Jak wychować zgodne rodzeństwo?
Jak rozmawiać z dziećmi o wartościach?
Dlaczego warto uczyć się języków obcych?
Jak zachęcić dziecko do nauki języka angielskiego?
Razem z rodzicami wychowujemy dzieci na osoby uczciwe i prawdomówne
Przez żoładek do serca – wpływ właściwej diety na funkcjonowanie dziecka dyslektycznego
Jak radzić sobie z osobowoscią dziecka: stawianie granic, wzajemny szacunek
Już odkryłeś geniusz swojego dziecka? Rodzaje inteligencji
Wychowanie a postawy życiowe – optymizm i pesymizm
Wychowanie patriotyczne – rola autorytetów
Jak rodzice mogą wspierać dziecko w nauce?
Leworęcznym być. Ogólnopolska kampania „Szkoła bez przemocy”.
Odpowiedzialność za siebie i własne otoczenie – swoją małą ojczyznę.
Zagrożenia współczesnej cywilizacji: alkoholizm, narkomania, komputeromania, sekty, konsumpcjonizm.
Echo moich słów w ustach dziecka – mój dobry przykład