Librus Rodzina

Strefa ucznia

Strefa rodzica

Psycholog

W naszej szkole w sali 14, 42 (parter) oraz 72 (I piętro) funkcjonują gabinety psychologów szkolnych – odbywają się tu zajęcia indywidualne i grupowe: rozwijające umiejętności emocjonalno-społeczne, uczenia się, koncentracji uwagi, korekcyjno-kompensacyjne, tutoring rozwojowy dla uczniów zdolnych oraz terapia RSA Biofeedback.

Celem pomocy psychologicznej jest rozpoznawanie i diagnozowanie przyczyn trudności szkolnych, indywidualnych potrzeb rozwojowych  i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów we współpracy z wychowawcami, rodzicami, pedagogami oraz stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego, emocjonalnego i społecznego uczniom z dysfunkcjami rozwojowymi oraz uczniom szczególnie uzdolnionym.

Oprócz stałych zajęć w gabinecie psychologa uczniowie mogą na co dzień znaleźć wsparcie, zrozumienie i pomoc w rozwiązaniu różnorakich dziecięcych problemów.

Wszelka pomoc psychologiczna jest udzielana uczniom za zgodą ich Rodziców. Nierzadko Rodzice są włączani w udzielanie pomocy dziecku, ponieważ od ich zaangażowania i chęci współpracy uzależniona jest efektywność tej pomocy.

Godziny pracy Psychologa kl. I-III

mgr Karolina Zwolińska (gabinet 42)

PoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątek
13.30-17.007.00-12.0011.45-15.457.30-13.007.00-14.00

Konsultacje dla Rodziców odbywają się po wcześniejszym umówieniu się osobiście, mailowo: kzwolińska@sp118.pl lub telefoniczny: 71 798-68-40 wew. 141

Godziny pracy Psychologa kl. IV,V

mgr Anna Suwała (gabinet 72)

PoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątek
13.00-17.008.00-14.458.00-11.009.00-13.458.00-12.30

 Konsultacje dla Rodziców odbywają się po wcześniejszym umówieniu się osobiście, mailowo: asuwala@sp118.pl lub  telefonicznie: 71 798-68-40 wew. 140

Godziny pracy Psychologa kl. VI-VIII

mgr Dagmara Nowicka-Sójka (gabinet 14)

PoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątek
8.00-12.0013.30-17.008.30-15.009.00-14.309.30-14.30

Konsultacje dla Rodziców odbywają się po wcześniejszym umówieniu się osobiście, mailowo: dnowicka-sojka@sp118.pl lub telefonicznie: 71 798-68-40 wew.142

RSA Biofeedback jest to metoda edukacyjno-terapeutyczna, która pozwala poprzez sprzężenie zwrotne wytrenować równowagę pomiędzy pracą serca a oddechem. Podczas sesji uczniowie trenują nawyk przeponowo- relaksacyjnego oddechu z maksymalnym wskaźnikiem RSA (różnica między pulsem na wdechu i wydechu), co według twórcy tej metody A. Smetankina świadczy o harmonii pracy serca i oddechu.

Cele zajęć RSA Biofeedback w szkole to:

  • Promowanie zdrowego trybu życia
  • Kreowanie postawy odpowiedzialności za własne zdrowie
  • Zmniejszenie liczby zachorowań na zapalenie górnych dróg oddechowych
  • Poprawa koncentracji uwagi
  • Zwiększenie odporności na stres, wzrost samooceny, zahamowanie lęków
  • Wzrost ogólnej odporności organizmu