Psycholog
W naszej szkole w sali 14 (parter) oraz 42 (parter) funkcjonują gabinety psychologów szkolnych – odbywają się tu zajęcia indywidualne i grupowe: rozwijające umiejętności emocjonalno-społeczne, uczenia się, koncentracji uwagi, korekcyjno-kompensacyjne, tutoring rozwojowy dla uczniów zdolnych oraz terapia RSA Biofeedback.
Celem pomocy psychologicznej jest rozpoznawanie i diagnozowanie przyczyn trudności szkolnych, indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów we współpracy z wychowawcami, rodzicami, pedagogami oraz stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego, emocjonalnego i społecznego uczniom z dysfunkcjami rozwojowymi oraz uczniom szczególnie uzdolnionym.
Oprócz stałych zajęć w gabinecie psychologa uczniowie mogą na co dzień znaleźć wsparcie, zrozumienie i pomoc w rozwiązaniu różnorakich dziecięcych problemów.
Wszelka pomoc psychologiczna jest udzielana uczniom za zgodą ich Rodziców. Nierzadko Rodzice są włączani w udzielanie pomocy dziecku, ponieważ od ich zaangażowania i chęci współpracy uzależniona jest efektywność tej pomocy.
Godziny pracy psychologa kl. IV-VIII mgr Dagmara Nowicka-Sójka (sala 14)
Rok szkolny 2021/2022
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
8.00-12.30 | 13.00-17.00 | 9.30-15.30 | 8.30-14.30 | 10.00-14.30 |
Konsultacje dla Rodziców odbywają się po wcześniejszym umówieniu się osobiście, mailowo: dnowicka-sojka@sp118.pl lub telefonicznie: 71 798-68-40 wew.142
Godziny pracy psychologa kl. I-III mgr Anna Suwała (sala 42)
Rok szkolny 2021/2022
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
13.30-18.30 | 8.15-16.15 | 13.30-17.00 | 8.15-16.15 | 8.00-14.30 |
Konsultacje dla Rodziców odbywają się po wcześniejszym umówieniu się osobiście, mailowo: asuwala@sp118.pl lub telefonicznie: 71 798-68-40 wew. 141
RSA Biofeedback jest to metoda edukacyjno-terapeutyczna, która pozwala poprzez sprzężenie zwrotne wytrenować równowagę pomiędzy pracą serca a oddechem. Podczas sesji uczniowie trenują nawyk przeponowo- relaksacyjnego oddechu z maksymalnym wskaźnikiem RSA (różnica między pulsem na wdechu i wydechu), co według twórcy tej metody A. Smetankina świadczy o harmonii pracy serca i oddechu.
Cele zajęć RSA Biofeedback w szkole to:
- Promowanie zdrowego trybu życia
- Kreowanie postawy odpowiedzialności za własne zdrowie
- Zmniejszenie liczby zachorowań na zapalenie górnych dróg oddechowych
- Poprawa koncentracji uwagi
- Zwiększenie odporności na stres, wzrost samooceny, zahamowanie lęków
- Wzrost ogólnej odporności organizmu