Przełącza na kontrastową wersje strony
Przywraca rozmiar czcionki do domyślnej wartości Zwiększa rozmiar czcionki Zwiększa rozmiar czcionki
EnglishGermanItalianPolishUkrainian

Librus Rodzina

Strefa ucznia

Strefa rodzica

Psycholog

W naszej szkole w sali 14 (parter) oraz 42 (parter) funkcjonują gabinety psychologów szkolnych – odbywają się tu zajęcia indywidualne i grupowe: rozwijające umiejętności emocjonalno-społeczne, uczenia się, koncentracji uwagi, korekcyjno-kompensacyjne, tutoring rozwojowy dla uczniów zdolnych oraz terapia RSA Biofeedback.

Celem pomocy psychologicznej jest rozpoznawanie i diagnozowanie przyczyn trudności szkolnych, indywidualnych potrzeb rozwojowych  i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów we współpracy z wychowawcami, rodzicami, pedagogami oraz stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego, emocjonalnego i społecznego uczniom z dysfunkcjami rozwojowymi oraz uczniom szczególnie uzdolnionym.

Oprócz stałych zajęć w gabinecie psychologa uczniowie mogą na co dzień znaleźć wsparcie, zrozumienie i pomoc w rozwiązaniu różnorakich dziecięcych problemów.

Wszelka pomoc psychologiczna jest udzielana uczniom za zgodą ich Rodziców. Nierzadko Rodzice są włączani w udzielanie pomocy dziecku, ponieważ od ich zaangażowania i chęci współpracy uzależniona jest efektywność tej pomocy.

Godziny pracy psychologa kl. IV-VIII mgr Dagmara Nowicka-Sójka (sala 14)

Rok szkolny 2021/2022

PoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątek
8.00-12.3013.00-17.009.30-15.308.30-14.3010.00-14.30


Konsultacje dla Rodziców odbywają się po wcześniejszym umówieniu się osobiście, mailowo: dnowicka-sojka@sp118.pl lub telefonicznie: 71 798-68-40 wew.142

Godziny pracy psychologa kl. I-III mgr Anna Suwała (sala 42)

Rok szkolny 2021/2022

PoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątek
13.30-18.308.15-16.1513.30-17.008.15-16.158.00-14.30


Konsultacje dla Rodziców odbywają się po wcześniejszym umówieniu się osobiście, mailowo: asuwala@sp118.pl lub  telefonicznie: 71 798-68-40 wew. 141

RSA Biofeedback jest to metoda edukacyjno-terapeutyczna, która pozwala poprzez sprzężenie zwrotne wytrenować równowagę pomiędzy pracą serca a oddechem. Podczas sesji uczniowie trenują nawyk przeponowo- relaksacyjnego oddechu z maksymalnym wskaźnikiem RSA (różnica między pulsem na wdechu i wydechu), co według twórcy tej metody A. Smetankina świadczy o harmonii pracy serca i oddechu.

Cele zajęć RSA Biofeedback w szkole to:

  • Promowanie zdrowego trybu życia
  • Kreowanie postawy odpowiedzialności za własne zdrowie
  • Zmniejszenie liczby zachorowań na zapalenie górnych dróg oddechowych
  • Poprawa koncentracji uwagi
  • Zwiększenie odporności na stres, wzrost samooceny, zahamowanie lęków
  • Wzrost ogólnej odporności organizmu