Logopeda
Logopedia
„Mowa stanowi podstawę rozwoju osobowości dziecka i prawidłowego przebiegu procesów myślowych. Czuwanie nad przebiegiem jej rozwoju od najwcześniejszego dzieciństwa jest ważnym zadaniem rodziny a następnie przedszkola i szkoły.” Opanowanie właściwej techniki mówienia, wyraziste wymawianie głosek i wyrazów daje dziecku większą szansę na sukces szkolny i pozwala uniknąć wielu niepotrzebnych stresów. Prawidłowa wymowa ma również wpływ na procesy percepcyjne, a w szczególności na naukę czytania i pisania. Dlatego należy starać się, by zaburzenie mowy zostało jak najszybciej usunięte.
Godziny pracy Logopedy klas I, II, koordynator pracy z uczniami z doświadczeniem migracji
mgr Joanny Dominik (gabinet 68)
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
12.00 – 16.00 | 12.00 – 17.00 | 8.00 – 11.30 | 11.30 – 15.30 | 8.00 – 12.30 |
Konsultacje dla Rodziców odbywają się po wcześniejszym umówieniu się osobiście, mailowo: jdominik@sp118.pl lub telefoniczny: 71 798-68-40 wew. 143
W naszej szkole w sali 68 funkcjonuje gabinet logopedii dla dzieci z klas 1 i 2. Zajęcia logopedyczne przeznaczone są dla dzieci, których mowa z różnych przyczyn nie rozwija się prawidłowo. Zajęcia prowadzone są w grupach maksymalnie 4os. Program i czas trwania zajęć uzależniony jest od indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów. Terapia logopedyczna obejmuje ćwiczenia korekcyjne w zależności od rodzaju i stopnia zaburzeń wymowy. Oprócz ćwiczeń wspomagających artykulację i ćwiczeń oddechowych proponowane są ćwiczenia i zabawy stymulujące językowy rozwój dzieci, ułatwiające mówienie, czytanie i pisanie, np. fonologiczne, pragmatyczne, syntaktyczne i morfologiczne. Terapia logopedyczna w szkole prowadzona jest do momentu wyeliminowania lub złagodzenia zaburzenia stanowiącego powód objęcia ucznia opieką logopedyczną.
Drodzy Rodzice,
podjęcie terapii logopedycznej oznacza konieczność utrwalania uzyskanych efektów w domu. Szczególnie trzeba o tym pamiętać wtedy, gdy zajęcia z logopedą odbywają się rzadko. Nawet kilkuminutowe, ale codzienne ćwiczenia rodzica z dzieckiem są dużą pomocą.
To przede wszystkim od Rodzica zależy jak będzie mówić dziecko!
Zwracając się do specjalisty, który pomaga w nabyciu konkretnych umiejętności, uzyskujesz wskazówki do ćwiczeń do wykonywania w domu. Tylko systematyczna i codzienna praca z dzieckiem może przynieść pożądany efekt. Nie ograniczaj się tylko do spotkań z logopedą. Raz w tygodniu to za mało!!!
Kilka wskazówek i porad jak zorganizować i prowadzić ćwiczenia w domu:
1. Znajdź stałą porę dnia, podczas której zawsze będziecie ćwiczyć (np. po kolacji, przed zaśnięciem…). SYSTEMATYCZNOŚĆ TO PODSTAWA!
2. Czas trwania ćwiczeń dostosuj do aktualnych możliwości dziecka i jego dziennej kondycji – gdy jest wypoczęte pracujcie dłużej, gdy czuje się zmęczone, czy niespokojne wystarczy kilka minut.
3. Wykorzystuj każdą okazję podczas codziennych zabaw i zajęć, by utrwalać prawidłową wymowę.
4. Chwal dziecko za najdrobniejsze osiągnięcie, ciesz się jego sukcesem!
5. Nie zniechęcaj się nie widząc natychmiastowych efektów – na sukces trzeba cierpliwie zapracować.
6. Pamiętaj, że to Ty jesteś DOROSŁY i Ty odpowiadasz za przyszłość swojego dziecka!