Librus Rodzina

Strefa ucznia

Strefa rodzica

Szkoła Rodzica

Szkoła Rodzica 2024

2024/2025

  1. WRZESIEŃAdaptacja dziecka do codzienności szkolnej po wakacyjnym wypoczynku. (PDF, 285 KB)
  2. PAŹDZIERNIKNie podcinaj skrzydeł! Jak wspierać dziecko w odkrywaniu
    i rozwijaniu swoich talentów?
    (PDF, 40 KB)
  3. LISTOPADIstota kształtowania postaw patriotycznych dzieci i młodzieży. (PDF, 229 KB)
  4. GRUDZIEŃ –  Rozwijanie u dzieci postawy otwartości na potrzeby innych (empatia).
  5. STYCZEŃ – Wpływ rodziców na budowanie szacunku wobec innych kultur i narodowości u swojego dziecka.
  6. LUTY – Rozmowa z dzieckiem o bezpiecznym korzystaniu z nowych technologii.
  7. MARZEC – Kształtowanie poczucia własnej wartości u dziecka.
  8. KWIECIEŃ – Ochrona dziecka i wspieranie Go w dokonywaniu właściwych wyborów – profilaktyka uzależnień.
  9. MAJ – Uczenie dziecka odpowiedzialnej postawy wobec zagrożeń zdrowia i życia.
  10. CZERWIEC – Czas wakacji  – przygotowanie dziecka do bezpiecznego spędzania czasu wolnego.

2023-2024

  1. WRZESIEŃ – Relacje w rodzinie – jak pielęgnować dobre relacje w mojej rodzinie. (PDF, 48 KB)
  2. PAŹDZIERNIK Jak wspierać dziecko w rozwoju samodzielności i planowaniu nauki. Rola oceny szkolnej. (PDF, 315 KB)
  3. LISTOPAD – Historia naszej rodziny jako element budowania tożsamości dziecka. (PDF, 80 KB)
  4. GRUDZIEŃ – Dobro wraca – dlaczego warto pomagać innym?
  5. STYCZEŃ Jak rozmawiać z dzieckiem o ocenach, aby budować poczucie wartości dziecka i jego motywację do nauki. (PDF, 655 KB)
  6. LUTY Historia i patron szkoły – 30 urodziny SP118. (PDF, 321 KB)
  7. MARZECPotrzeby mojego dziecka – kiedy zgłosić się do specjalisty. (PDF, 472 KB)
  8. KWIECIEŃRola rodzica w budowaniu zdrowego stylu życia. Profilaktyka uzależnień (PDF, 244 KB)
  9. MAJJak wspierać pozytywne nastawienie dziecka do siebie i świata. (PDF, 229 KB)
  10. CZERWIEC Modelowanie ekologicznych postaw w rodzinie. (PDF, 586 KB)

Poprzednie lata

Hierarchia wartości w rodzinie – jakie wartości przekazujemy dzieciom. (PDF, 595 KB)

Rodzina jako zespól – co może wpływać na bezpieczeństwo dziecka w rodzinie? (PDF, 579 KB)

Patriotyzm na co dzień – jak przekazywać go dziecku. (PDF, 353 KB)

Relacje w rodzinie – pielęgnowanie tradycji świątecznych (PDF, 248 KB)

Jak pomagać dziecku w osiągnięciu osobistego sukcesu w szkole i nie tylko. (PDF, 414 KB)

Rola rodziny w zapewnieniu bezpieczeństwa dziecka w Internecie. (PDF, 285 KB)

Zdrowie psychiczne mojego dziecka – czy wiem jak je chronić i wzmacniać?. (PDF, 430 KB)

Współczesne uzależnienia – rola rodziców, opiekunów w profilaktyce. (PDF, 293 KB)

Jak kształtujemy postawy proekologiczne naszych dzieci – ekologia na co dzień. (PDF, 577 KB)

Pomoc dziecku w planowaniu czasu wolnego i rozwoju jego talentów. (PDF, 35 KB)

Bezpieczeństwo cyfrowe mojego dziecka (PDF, 221 KB)

Co zamiast – profilaktyka uzależnień (PDF, 234 KB)

Rola rodziców w budowaniu dobrych relacji dziecka w domu, klasie, szkole. (PDF, 380 KB)

Empatyczny rodzic – empatyczne dziecko. Jak przygotować dziecko do angażowania się w życie społeczne? (PDF, 628 KB)

Jak zadbać o bezpieczeństwo dziecka podczas ferii zimowych? (PDF, 148 KB)

Szacunek dla inności ma swój początek w domu. (PDF, 434 KB)

Pomoc rodziny w odnalezieniu się dziecka w nowej rzeczywistości szkolnej.

Jak wspierać dziecku w budowaniu i podtrzymywaniu relacji rówieśniczych?

Jak rodzice mogą przekazywać dziecku wartości patriotyczne?

Relacje rodzinne jako podstawa poczucia bezpieczeństwa dziecka.

Jakie prawa i obowiązki ma moje dziecko w świetle Konwencji Praw Dziecka?

Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.

Rozwijanie postaw prospołecznych u swojego dziecka.

ODPOWIEDZIALNOŚĆ RODZICÓW ZA KSZTAŁTOWANIE U DZIECKA SAMODZIELNOŚCI I TROSKI O EFEKTY WŁASNEJ NAUKI.

ROLA RODZICÓW W KSZTAŁTOWANIU POSTAW PATRIOTYCHNYCH U DZIECI.

WZAJEMNY SZACUNEK DLA WSZYSTKICH CZŁONKÓW RODZINY JAKO FUNDAMENT TOLERANCJI WOBEC INNYCH.

BUDOWANIE WIĘZI Z DZIECKIEM POPRZEZ WSPÓLNE AKTYWNOŚCI.

RODZICE JAKO PIERWSI PRZEWODNICY SWOJEGO DZIECKA PO WIRTUALNYM ŚWIECIE.

ZABURZENIA DEPRESYJNE U DZIECI I MŁODZIEŻY.

SZKOŁA PO REFORMIE EDUKACJI. /SZACUNEK/

KULTURA OSOBISTA I JEJ WARTOŚĆ W ŻYCIU CZŁOWIEKA./ŻYCZLIWOŚĆ/

ŁĄCZENIE TRADYCJI I NOWOCZESNOŚCI.

JAK JE POGODZIĆ W ŻYCIU RODZINNYM? /ŻYCZLIWOŚĆ/

KSZTAŁTOWANIE U DZIECKA SZACUNKU DO SWOJEJ I CUDZEJ WŁASNOŚCI. /UCZCIWOŚĆ/

RÓWNOWAGA POMIĘDZY ŚWIATEM REALNYM I WIRTUALNYM W ŻYCIU DZIECKA. /UCZCIWOŚĆ/

ROLA SWOBODNEJ ZABAWY W ROZWOJU DZIECKA. /PRZYJAŹŃ/

ROLA RODZICÓW W BUDOWANIU POCZUCIA WARTOŚCI DZIECKA. /PRZYJAŹŃ/

POMOC RODZICÓW W EFEKTYWNYM UCZENIU SIĘ DZIECKA. /RODZINA/

ROLA RODZICÓW W UCZENIU DZIECI SAMODZIELNOŚCI I ODPOWIEDZIALNOŚCI. /RODZINA/

Jak wychować zgodne rodzeństwo?

Jak rozmawiać z dziećmi o wartościach?

Ekogazetka     

Dlaczego warto uczyć się języków obcych?

Jak zachęcić dziecko do nauki języka angielskiego?

Konwencja praw dziecka

Razem z rodzicami wychowujemy dzieci na osoby uczciwe i prawdomówne

Przez żoładek do serca – wpływ właściwej diety na funkcjonowanie dziecka dyslektycznego

Jak radzić sobie z osobowoscią dziecka: stawianie granic, wzajemny szacunek

Już odkryłeś geniusz swojego dziecka? Rodzaje inteligencji

Wychowanie a postawy życiowe – optymizm i pesymizm

Wychowanie patriotyczne – rola autorytetów

Profilaktyka uzależnień.

Komunikacja w rodzinie.

Ptasia grypa.

Jak rodzice mogą wspierać dziecko w nauce?

Leworęcznym być. Ogólnopolska kampania „Szkoła bez przemocy”.

Odpowiedzialność za siebie i własne otoczenie – swoją małą ojczyznę.

Zagrożenia współczesnej cywilizacji: alkoholizm, narkomania, komputeromania, sekty, konsumpcjonizm.

Wakacyjne zagrożenia

Echo moich słów w ustach dziecka – mój dobry przykład

Mechanizm powstawania plotki i jej szkodliwość

Kto trzyma pilota od TV

Warto rozmawiać z dzieckiem

Dysleksja