Librus Rodzina

Strefa ucznia

Strefa rodzica

  • 06.03
    2025

    Jak efektywnie się uczyć? – projekt w klasach I

    Wraz z rozpoczęciem II półrocza, uczniowie klas I zaczęli zgłębiać tajniki efektywnej nauki. Poprzez doświadczanie wspólnie będziemy sprawdzać, co nam w nauce pomaga, a co przeszkadza, co lubi nasz mózg, a co sprawia, że trudniej mu zapamiętywać nowe informacje i zdobywać nowe umiejętności. Na dobry początek uczniowie klasy Id wzięli udział w zajęciach  prowadzonych metodą „Edukacji przez ruch”. W trakcie tworzenia karmnika dzieci ćwiczyły motorykę dużą i małą, prawidłowy chwyt pisarski, poszerzały pole widzenia, odmierzały, szacowały… Wspólnie ustaliliśmy, że do efektywnej nauki niezbędne jest słuchanie, zaangażowanie, a gdy coś wzbudza nasze emocje, to bardziej zapada nam w pamięć. Nasze mózgi zdecydowanie lubią też ruch. Z kolei klasa 1a wzięła udział w zajęciach ćwiczących sprawność grafomotoryczną przy użyciu długopisów 3D. Poza tym, że ciekawy gadżet motywował wszystkich do wytężonej pracy, zajęcia prowadził nietypowy „nauczyciel“, gdyż w tę rolę wcielił się ich starszy kolega z klasy II. W ten sposób udało nam się potwierdzić, że łatwiej nam uczyć się z kimś lub od kogoś z naszych znajomych. A nasze mózgi bardzo lubią nabywać nowe umiejętności, gdy wzbudzają one zaciekawienie. Obie klasy sprawdziły też na własnych doświadczeniach, że ład i porządek bardzo ułatwia naukę. Projekt już niedługo zawita do kolejnych klas, tam na pewno również uda nam się ustalić, co jeszcze może nas wspomóc w efektywnej nauce.

    Serdecznie dziękuję nauczycielkom świetlicy pani Dorocie Olenderek i pani Joannie Kowalewskiej oraz nauczycielowi współorganizującemu proces kształcenia – pani Justynie Pędzich za pomoc i współpracę przy zorganizowaniu zajęć.

    Joanna Dominik – pedagog klas I-II