06.03
2025
Wraz z rozpoczęciem II półrocza, uczniowie klas I zaczęli zgłębiać tajniki efektywnej nauki. Poprzez doświadczanie wspólnie będziemy sprawdzać, co nam w nauce pomaga, a co przeszkadza, co lubi nasz mózg, a co sprawia, że trudniej mu zapamiętywać nowe informacje i zdobywać nowe umiejętności. Na dobry początek uczniowie klasy Id wzięli udział w zajęciach prowadzonych metodą „Edukacji przez ruch”. W trakcie tworzenia karmnika dzieci ćwiczyły motorykę dużą i małą, prawidłowy chwyt pisarski, poszerzały pole widzenia, odmierzały, szacowały… Wspólnie ustaliliśmy, że do efektywnej nauki niezbędne jest słuchanie, zaangażowanie, a gdy coś wzbudza nasze emocje, to bardziej zapada nam w pamięć. Nasze mózgi zdecydowanie lubią też ruch. Z kolei klasa 1a wzięła udział w zajęciach ćwiczących sprawność grafomotoryczną przy użyciu długopisów 3D. Poza tym, że ciekawy gadżet motywował wszystkich do wytężonej pracy, zajęcia prowadził nietypowy „nauczyciel“, gdyż w tę rolę wcielił się ich starszy kolega z klasy II. W ten sposób udało nam się potwierdzić, że łatwiej nam uczyć się z kimś lub od kogoś z naszych znajomych. A nasze mózgi bardzo lubią nabywać nowe umiejętności, gdy wzbudzają one zaciekawienie. Obie klasy sprawdziły też na własnych doświadczeniach, że ład i porządek bardzo ułatwia naukę. Projekt już niedługo zawita do kolejnych klas, tam na pewno również uda nam się ustalić, co jeszcze może nas wspomóc w efektywnej nauce.
Serdecznie dziękuję nauczycielkom świetlicy pani Dorocie Olenderek i pani Joannie Kowalewskiej oraz nauczycielowi współorganizującemu proces kształcenia – pani Justynie Pędzich za pomoc i współpracę przy zorganizowaniu zajęć.
Joanna Dominik – pedagog klas I-II
Wszelkie zdjęcia zamieszczane na stronie są własnością Szkoły Podstawowej nr118 we Wrocławiu. Ich kopiowanie i wykorzystywanie bez zgody dyrekcji SP118 oraz rodziców dzieci znajdujących się na zdjęciach jest zabronione.