Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Deklaracja dostępności
Szkoła Podstawowa nr 118 we Wrocławiu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony www.sp118.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- W naszych filmach nie ma napisów dla osób niesłyszących i Głuchych
- Na naszej stronie nie ma formularza kontaktowego
- „Wirtualny spacer” nie jest dostępny cyfrowo a jedynie w postaci filmów dostępnych w serwisie Youtube
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny korzystając z dostępnych narzędzi:Test – European Internet Inclusion Initiative (http://checkers.eiii.eu/), wynik dla witryny www.sp118.pl – 99.4%.Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Szkoła Podstawowa Nr 118 dokłada wszelkich starań, aby użytkownicy serwisu internetowego https://www.sp118.pl mieli pełny dostęp do jego treści, mogli te treści zrozumieć oraz aby wygodna nawigacja umożliwiała logiczne i intuicyjne korzystanie z serwisu.
Staramy się na bieżąco usuwać stwierdzone bariery dostępności strony internetowej https://www.sp118.pl.
Jeśli stwierdzisz, że serwis https://www.sp118.pl nie jest dla Ciebie w pełni dostępny, prosimy skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo:
Szkoła Podstawowa Nr 118 we Wrocławiu ul. Bulwar Ikara 19 54-130 Wrocław tel. +48 71 7986840 e-mail: szkola@sp118.pl lub bezpośrednio z osobą wyznaczoną do realizacji spraw w zakresie dostępności cyfrowej:
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Andrzej Zajączkowski — mailowo azajaczkowski@sp118.pl lub telefonicznie 693362421.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie, podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna siedziby
Siedziba Szkoły Podstawowej nr 118 im. płk. pil. Bolesława Orlińskiego mieszcząca się przy ulicy Bulwar Ikara 19 we Wrocławiu jest częściowo przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
Budynek.
Budynek Szkoły składa się z trzech kondygnacji: przyziemia, parteru i piętra.
Wchodząc wejściem głównym, dla osób na wózkach inwalidzkich oraz rodziców z wózkiem dziecięcym dostępny jest jedynie parter budynku poza klatkami schodowymi. Wchodząc wejściem bocznym do segmentu A oraz na blok sportowy dostępne są wszystkie pomieszczenia na tej kondygnacji.
Wejście boczne do segmentu D nie posiada podjazdu dla wózków.
Wszystkie ogólnodostępne na parterze hole, korytarze i drzwi są przestronne i posiadają odpowiednią szerokość zapewniającą swobodne poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich. Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku zapewniona jest w sposób wizualny (plansze informacyjne).
Nie zapewniamy wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych. Nie posiadamy wind. Nie posiadamy rozwiązań architektonicznych, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń. Dysponujemy wizualną informacją o rozkładzie pomieszczeń w budynku. Zapewniamy wstęp do budynku osobom, które korzystają z psa asystującego. Osobom ze szczególnymi potrzebami zapewniamy możliwość ewakuacji lub uratowania się.
Wejście główne.
Wejście główne do budynku znajduje się na parterze. Drzwi wejściowe główne są dwuskrzydłowe. Brak oznaczeń kontrastowych dla osób słabowidzących. Szkoła posiada podjazdy dla niepełnosprawnych umożliwiający wjazd do budynku na kondygnację parterową, blok sportowy i do segmentu A.
Ochrona i Informacja.
Informacja znajduje się przy wejściu głównym na portierni szkoły.
Sekretariat.
Sekretariat szkoły, gabinet dyrektora, pion administracyjno – gospodarczy znajdują się na parterze po lewej stronie od wejścia głównego za klatką schodową. Pokój nauczycielski, dział kadr i gabinety wicedyrektorów mieszczą się na piętrze.
Winda.
Budynek szkoły nie posiada windy.
Pomieszczenia biurowe.
Dostępne dla osób na wózkach jedynie na parterze. Pokoje z numeracją są oznaczone tabliczkami, zawieszonymi na standardowej wysokości.Brak oznaczeń kontrastowych dla osób słabowidzących.Brak opisów pomieszczeń alfabetem Braille’a.
Pomieszczenia sanitarne.
Toalety na parterze głównym nie są dostępne i dostosowane dla osób z niepełnosprawnością, oznakowane standardowo. Szkoła posiada toaletę dla osób niepełnosprawnych zlokalizowaną w segmencie A do której dostęp jest tylko z bocznego wejścia budynku. Brak systemu przyzywowego. Miska ustępowa umieszczona na niskiej wysokości i jest wyposażona w poręcz. Umywalka umieszczona jest na odpowiedniej wysokości.
Miejsca parkingowe.
Szkoła nie posiada miejsc parkingowych wyznaczonych wyłącznie dla osób niepełnosprawnych.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Możliwość wejścia do budynku szkoły z psem asystującym nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Osoba niepełnosprawna nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.
Dostosowania.
Informacje głosowe, pętle indukcyjne, pochylnie, platformy – niedostępne. Posadzki antypoślizgowe – niedostępne Oznaczenia kontrastowe lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących – niedostępne.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Schody.
Główne klatki schodowe ewakuacyjne znajdują się w środkowej i bocznych częściach budynku. Stopnie schodów bez rowkowanych krawędzi, które poprawiają antypoślizgowość. Schody wyposażone są w jednostronne poręcze. Osoby z lękiem wysokości mogą odczuwać dyskomfort na schodach.
Dojazd.
Budynek szkoły znajduje się we Wrocławiu przy ul. Bulwar Ikara 19. Dojścia piesze są od ulic Horbaczewskiego, Szybowcowej i Drzewieckiego. Przejścia dla pieszych nie posiadają sygnalizacji dźwiękowej.Chodniki na ulicach nie mają wydzielonego pasa dla rowerzystów.Dojazd samochodem osobowym bez opcji skorzystania z parkingu dla osób z niepełnosprawnością. Najbliższe przystanki autobusowe znajdują się w odległości 250 m: linia 126, 128, 122, 129. Najbliższe przystanki tramwajowe znajdują się w odległości 300 m; linia 3,10,20, 21, 31.
Obsługa osób słabosłyszących
Nie ma możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym.
Wytworzył:
Administrator