Librus Rodzina

Strefa ucznia

Strefa rodzica

  • 21.03
    2022

    Konkurs #Scratch – „Scratchowe potyczki”

    scratch_logo

    Główną̨ ideą konkursu jest promowanie umiejętności programistycznych wśród młodych ludzi.

    Organizator szkolnego konkursu:

    1. Organizatorem Konkursu jest Szkoła Podstawowa nr 118 we Wrocławiu.

    Informacje z przebiegu konkursu: regulamin, wyniki, komunikaty będą publikowane na stronie internetowej szkoły – www.sp118.pl

    Adresaci konkursu Uczniowie klas IV – VII

    1. Cele konkursu:
    • popularyzowanie wśród uczniów umiejętności programistycznych,
    • rozwijanie własnych zdolności i zainteresowań,
    • rozwijanie pracowitości, staranności i wytrwałości wśród uczniów,
    • kształtowanie umiejętności logicznego myślenia (myślenia komputacyjnego),
    • dostarczenie uczniom satysfakcji z sukcesu, promowanie osiągnięć,
    • poszerzanie i utrwalanie wiedzy matematycznej.

    Zasady i tematyka konkursu:

    Prace konkursowe będą oceniane w czterech kategoriach: klasy 4, klasy 5, klasy 6, klasy 7.

    Konkurs „Scratchowe potyczki”

    Uczniowie przygotowują samodzielnie program w  Scratchu, będący grą edukacyjną, zręcznościową, animacją, historyjką, quizem itp. Temat gry jest dowolny

    Praca powinna rozpoczynać się od kliknięcia flagi, posiadać scenę będącą wstępem, opisującą historię (fabułę), instrukcję gry (wyświetlana czasowo lub dostępna np. pod przyciskiem „Instrukcja”).

    Gra powinna się rozgrywać w jednym lub w większej ilości scen. Zakończenie gry musi zawierać wyraźną informację o końcu gry, wygranej lub nie oraz zatrzymywać grę w Scratchu. W przypadku nieudanej próby wyjścia z gry, program powinien umożliwić ponowne uruchomienie gry z wykorzystaniem tych samych zadań bez potrzeby resetowania gry.

    Gra powinna mieć ograniczenie czasowe – maksymalnie 3 minutowy limit czasu

       przeznaczony na wyjście z pokoju.

    Musi być dokończona i działająca. Nie może zawierać błędów rzeczowych, ortograficznych, merytorycznych, wulgaryzmów, aktów przemocy itp.

    Zadania powinny mieć odpowiedni stopień trudności umożliwiający skończenie gry w przeznaczonym do tego czasie przeciętnemu uczniowi.

    Zgodę na udział w konkursie oraz gotową pracę, podpisaną jako “plik nazwisko_klasa” – należy dostarczyć na pendrivie lub przesłać na maila nauczyciela informatyki do dnia 25.03.2022.

    Szczegółowy harmonogram konkursu:

    25.02.2022Ogłoszenie konkursu
    25.02.2022-25.03.2022Przygotowanie prac przez uczniów
    25.03.2022Wysyłanie prac do nauczycieli wraz z potwierdzeniem przez rodziców zgody na uczestniczenie w konkursie
    27.03.2022-30.03.2022Ocenianie prac przez szkolną komisję
    01.04.2022Ogłoszenie wyników
     Finał konkursu: pokazy najciekawszych projektów

    Kontakt:
    Marzena Stefańska mstefanska@sp118.pl
    Bartosz Brzozowski bbrzozowski@sp118.pl

    Dokumenty do pobrania:

    Zgoda opiekuna