Strona główna Strefa rodzica Pracownicy Galeria Kontakt Księga gości Plan lekcji

Przez morze ku wartościom i lepszej szkole

 Link do strony głównej projektu         ENGLISH

 

 

Prezentacja podsumowująca pierwszy rok pracy z projektem Erasmus+

 

 

Nasz projekt polega na uczeniu się poprzez obserwację nauczycieli pracujących w podobnym typie szkoły i na podobnych stanowiskach (tzw. "job shadowing").

 

Dzięki niemu mamy nadzieję osiągnąć poprawę funkcjonowania naszej szkoły w zdiagnozowanych obszarach wymagających poprawy. Oczekujemy osiągnięcia następujących celów głównych: 

1. zróżnicowanie i uskutecznienie naszych metod nauczania (w tym z użyciem TIK), w szczególności w pracy z dzieckiem młodszym,

2. podniesienie skuteczności nauczania umiejętności kluczowych (poprzez udoskonalenie pracy metodą "oceniania kształtującego", opracowanie systemu skutecznego informowania uczniów i rodziców o postępach dzieci, refleksję nad obserwowanym konsekwentnym stosowaniem spójnych systemów dydaktycznych, itp.),

3. podniesienie poziomu zrozumienia wartości etycznych wśród uczniów (postawy proekologiczne, kształtowanie postawy otwartości i tolerancji wobec innych kultur i religii, itp.),

4. podniesienie poziomu bezpieczeństwa w szkole,

5. znalezienie sposobu na efektywniejszą pracę z uczniami słabo mówiącymi w języku kraju, w którym są nauczane (imigranci).

 

Ponadto, mamy nadzieję na nabycie umiejętności pracy z dziećmi nowoprzybyłymi do Polski oraz radzenia sobie z ich barierą językową.

 

Dodatkowo,  nasz projekt mobilności jest ściśle związany z projektem  eTwinning (https://twinspace.etwinning.net/10989/home), który realizujemy we współpracy z naszymi dwiema szkołami partnerskimi od pół roku. Wierzymy, że dzięki możliwości spotkania z nimi "twarzą w twarz", będziemy mogli omówić dotychczasowe rezultaty pracy, uszczegółowić plany na dalsze działania, zobaczyć prace dzieci związane z projektem oraz stworzyć realne, ludzkie, nie tylko wirtualne relacje z partnerskimi szkołami. Tematyka projektu eTwinning nawiązuje do trzeciego z wyżej wymienionych celów głównych, tj. podniesienia poziomu zrozumienia wartości etycznych, ponieważ projekt opiera się na analizie opowiadania Bruna Ferrera pt. "Koń cesarza", niosących wyraźne przesłanie moralne.

Uczestnikami projektu jest grupa siedmiu nauczycieli uczących na różnych poziomach nauczania oraz różnych przedmiotów. Są oni chętni i gotowi do dzielenia się tym, czego się nauczą podczas pobytu za granicą z resztą pracowników naszej szkoły.

Podczas każdej wizyty planujemy takie działania jak: przedstawienie celów i planu pobytu, ukierunkowana obserwacja lekcji w szkole goszczącej (zgodnie z głównymi i szczegółowymi celami projektu), udział w spotkaniach grona pedagogicznego, obserwacja apeli uczniowskich, występów dzieci, prezentacja efektów ich pracy, obserwacja bazy szkoły, jej wyposażenia, pomocy naukowych, dekoracji, sposobu ustawienia ławek w klasie oraz sposobu, w jaki te wszystkie elementy wpływają na zaangażowanie uczniów, obserwacja efektów pracy projektu eTwinning oraz podsumowanie i ewaluacja pobytu.

Wierzymy, że nasz projekt będzie oddziaływał na całą społeczność szkolną dzięki warsztatom i szkoleniom dla nauczycieli prowadzonym przez uczestników mobilności. Co więcej, projekt będzie oddziaływał również na rodziców uczniów, społeczność lokalną oraz mieszkańców miasta dzięki rozpowszechnianiu informacji o nim. Dzięki temu, wymienione grupy będą bardziej świadomymi i otwartymi członkami UE, widzącymi realne powiązania między naszym krajem a innymi.

Ufamy, że nasz projekt będzie miał również wiele korzyści długoterminowych, takich jak otwarcie szkoły na uczenie się, zmianę, doskonalenie, udział w ewentualnych kolejnych projektach unijnych w przyszłości oraz wzrost poczucia satysfakcji z własnej pracy nauczycieli.

Sądzimy również, że projekt będzie jedyną możliwością dla uczniów z rodzin o niekorzystnej sytuacji społeczno-ekonomicznej (bezrobocie, bieda, ograniczony dostęp do źródeł kultury) poznania rówieśników z innego kraju UE poprzez ich nauczycieli. Projekt ten obdarzy ich poczuciem, że Europa jest czymś bliskim i osiągalnym oraz da im nadzieję i wiarę w to, że mogą wiązać swoją zawodową przyszłość z krajami UE.

 

 

 

 

TIK w SP 118

TIK w SP 118
2017-05-16

Jednym z celów projektu "Przez morze ku wartościom i lepszej szkole" realizowanego w ramach programu Erasmus+ przez nasza szkołę jest różnicowanie i uskutecznianie naszych metod nauczania ze szczególnym naciskiem na efektywne wykorzystanie nowoczesnych technologii.  Szkoła Podstawowa nr 118 we Wroc...

Klasa 3f - dociekliwi, szukający prawdy

Klasa 3f - dociekliwi, szukający prawdy
2017-05-15

We Wrocławiu mieszka coraz więcej obcokrajowców i część z nich nie zna języka polskiego lub dopiero zaczyna się go uczyć. Chcieliśmy się dowiedzieć, jak takim osobom mieszka się w Polsce, czy trudno jest im się porozumiewać w naszym języku i czy dzieci są w stanie jakoś im pomóc. Zaprosiliśmy więc d...

Klasa 3f – ciekawi - uczestniczy w zajęciach dodatkowych

Klasa 3f – ciekawi - uczestniczy w zajęciach dodatkowych
2017-05-15

Klasa 3f – ciekawi - w ramach realizacji tej wartości uczestniczymy w zajęciach: - uniwersytetu dziecięcego UNIKIDS - zgłębiamy tajniki pracy na tabletach - poznajemy proces powstawania mydła Agnieszka Zasańska & Anna Puszczewicz

Klasa 3f - uważni - uczestniczy w wydarzeniach kulturalnych

Klasa 3f - uważni - uczestniczy w wydarzeniach kulturalnych
2017-05-15

Klasa 3f - jesteśmy uważni - uczestniczymy w koncertach muzycznych i przedstawieniach teatralnych. Agnieszka Zasańska & Anna Puszczewicz 

Tydzień Erasmus+ 17.03.2017 - 24.03.2017

Tydzień Erasmus+ 17.03.2017 - 24.03.2017
2017-05-11

W ramach projektu Erasmus+ realizowanego przez naszą szkołę w dniach 17.03.2017 - 24.03.2017 gościliśmy delegację dyrektorów oraz nauczycieli ze szkół partnerskich St Francis Xavier Primary School oraz St Joseph's Primary School z Wielkiej Brytanii. Głównym założeniem projektu jest wymiana dobrych p...

Uważni i dostrzegający w II F

Uważni i dostrzegający w II F
2017-05-04

Uczniowie klasy II F pod kierunkiem wychowawcy realizowali metodą projektu zadanie pod hasłem „Jesteśmy uważni i dostrzegający”. Wszyscy wymieniali się doświadczeniami, współpracowali ze sobą, tworząc projekty na temat wartości: uważni i dostrzegający. Zapraszamy do obejrzenia efektów naszej pracy, ...

Współczujący i dobrzy dla innych

Współczujący i dobrzy dla innych
2017-04-28

Uczniowie klas 5c i 5d zastanawiali się, co oznacza być DOBRYM w stosunku do rodziców. Używając języka angielskego opowiadali o tym, jak pomagają swoim rodzicom podejmując się różnych obowiązków domowych. Wybrane formy pomocy zilustrowali. Anna Dzierżanowska-Słowik

Erasmus+ "Przez morze ku wartościom i lepszej szkole" - informacje

Erasmus+
2017-02-27

Zapraszamy uczniów, rodziców i nauczycieli do śledzenia postępów naszego projektu współpracy międzynarodowej Erasmus+ "Przez morze ku wartościom i lepszej szkole" tutaj:   https://twinspace.etwinning.net/10989/home). Znajdują się tu informacje dotyczące działań naszej szkoły (w języku angielskim), ...

Uważni, dostrzegający potrzeby innych i rozsądni

Uważni, dostrzegający potrzeby innych i rozsądni
2017-02-10

Podczas lekcji języka angielskiego uczniowie klas 5c, 5d i 6c poznawali słownictwo i zwroty związane z realizowanymi wartościami. Wzorując się na pracach ich rówieśników z angielskich szkół partnerskich zamieszczonych na platformie eTwinning, uczniowie tworzyli własne plakaty, a nastęnie je prezent...

Klasa 6e - uważni i dostrzegający potrzeby innych

Klasa 6e - uważni i dostrzegający potrzeby innych
2017-01-31

Klasa 6e tym razem wykonała plakaty na temat "Uważni i dostrzegający potrzeby innych". Plakaty wykonywali na zajęciach z wychowawcą. Aleksandra Jakubowska

Wdzięczni i hojni - akcje charytatywne

Wdzięczni i hojni - akcje charytatywne
2017-01-12

Wdzięczni i Hojni - te wartości już kolejny rok przypominamy uczniom SP 118. Stały się one przyczyną rozważań pedagogów na temat wpływu rodziny na budowanie świata wartości dziecka. Tej tematyce została poświęcona grudniowa gazetka ścienna prowadzona w ramach Szkoły Rodzica. O postawie wdzięczności ...

Komiksy i laurki okolicznościowe - wdzięczni i hojni

Komiksy i laurki okolicznościowe - wdzięczni i hojni
2017-01-09

W listopadzie 2016 roku  uczniowie klasy II F pod kierunkiem wychowawcy  opracowali własne komiksy i laurki okolicznościowe metodą projektu w ramach programu Erasmus+, realizując wartości: wdzięczność i hojność. Wszystkie opowieści i laurki zawierały treści zgodne z problematyką "Jesteśmy wdzięczni ...

Promujemy ideę Sprawiedliwego Handlu

Promujemy ideę Sprawiedliwego Handlu
2017-01-09

W okresie przedświątecznym nasi uczniowie kolejny raz uczestniczyli w promowaniu idei Sprawiedliwego Handlu. Z naszej wspólnej akcji powstał filmik zachęcający do kupowania produktów z logo Fairtrade. Zachęcamy do obejrzenia. Karolina Fingas

5c i 5d - wdzięczni za swoje talenty

5c i 5d - wdzięczni za swoje talenty
2016-12-19

Podczas lekcji języka angielskiego uczniowie klas 5c i 5d zastanawiali się nad swoimi talentami i mocnymi stronami, oraz nad tym, komu są za nie WDZIĘCZNI. Uczniowie rozmawiali również o tym, w jaki sposób swoimi talentami mogą się DZIELIĆ z innymi. Każdy uczeń wykonał pracę "My star of talents" w j...

Hojni wobec potrzebujących w Afryce, Azji i Ameryce Południowej

Hojni wobec potrzebujących w Afryce, Azji i Ameryce Południowej
2016-12-18

Uczniowie klas 4-6 podczas lekcji języka angielskiego rozmawiali o tym, jak mogą być HOJNI wobec osób potrzebujących mieszkających w Afryce, Azji i Ameryce Południowej poprzez kupowanie produktów FAIRTRADE. Uczniowie zapoznali się z celami organizacji FAIRTRADAE, przygotowali scenki i hasła promują...

Erasmus+EN



Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

Uprzejmie informujemy, że używamy plików cookies. Korzystając z naszych stron wyrażasz zgodę na ich użycie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej szczegółów na stronie.

Menu

 

Read about us in English


Szkoła partnerska w Indiach


Szkoły partnerskie w Anglii: