Strona główna Dyrekcja Pracownicy Galeria Kontakt Księga gości Plan lekcji

koło matematyczno przyrodnicze

 

Koło matematyczno przyrodnicze

 

 

Cele ogólne zajęć: 

    1. Umiejętność dostrzegania matematyki, przyrody, ekologii jako nauki interdyscyplinarnej.
    2. Rozwijanie i kształtowanie zainteresowań matematyczno-przyrodniczych ucznia.
    3.  Wdrażanie do rozwiązywania zadań problemowych i twórczego myślenia.
    4. Kształtowanie umiejętności obcowania z przyrodą.
    5. Kreowanie aktywnych postaw wobec przyrody.
    6. Promowanie wśród uczniów aktywnych postaw wobec ochrony przyrody.
    7. Tworzenie warunków do twórczego rozwijania zainteresowań.
    8. Doskonalenie różnorodnych umiejętności ogólnych, przedmiotowych i ponad przedmiotowych.

 

Cele szczegółowe zajęć (w postaci zapisu operacyjnego):

uczeń:

    • obserwuje zjawiska przyrodnicze i dokonuje ich opisu,
    • poznaje współzależności człowieka i środowiska,
    • rozróżnia zachowania sprzyjające bezpieczeństwu ludzi i przyrody,
    • rozumie zależności istniejące w środowisku przyrodniczym,
    • sprawnie wykonuje obliczenia 
      * powiększenia obrazu mikroskopowego,
      * przeliczenia jednostek długości, pola, objętości, pojemności, masy,
    • stosuje skale do obliczeń odległości,
    • stosuje kompas do wyznaczania kierunków,
    • ustala odpowiednie skale do rysowania planów,
    • stosuje schematy, rysunki w trakcie rozwiązywania zadań,
    • korzysta z instrukcji, wykresów, tabel, diagramów,
    • skutecznie korzysta z Internetu w celu wyszukiwania potrzebnych informacji i przedstawia rezultaty swojej pracy.

 

  

Metody pracy:   

    1. pogadanka wprowadzająca nowy materiał
    2. dyskusja na tematy rozwiązywanych problemów,
    3. projektowanie i przeprowadzanie badań,
    4. projektowanie działań ekologicznych w najbliższym otoczeniu   i we własnym życiu wykorzystując uzyskane wyniki i wnioski,
    5. układanie tras wycieczek do wymarzonych miejsc,
    6. prezentacja projektów wykonanych przez uczniów,
    7. praca z komputerem-wyszukiwanie informacji potrzebnych w tworzeniu projektów.

 

 Treści kształcenia: 

    1.  przybliżenie znaczenia matematyki, przyrody, ekologii jako nauk interdyscyplinarnych w naszym życiu,
    2. obserwacje mikroskopowe:
      * poznanie budowy mikroskopu,
      * wykonywanie obliczeń powiększenia obrazu,
      * życie w kropli wody,
    3. skala, plan: przeliczanie wymiarów i odległości rzeczywistych na wymiary i odległości na planie lub mapie,
    4. układanie planów tras wycieczek, wyliczanie kosztów,
    5. rysowanie planu Parku Zachodniego z uwzględnieniem rzeczywistych wymiarów, ilości drzew
      i odmian,
    6. tworzenie projektów na potrzeby konkursowe Ligi Ochrony Przyrody,
    7. wyjścia do: Muzeum Przyrodniczego, Ogrodu Botanicznego, ZOO.  
  

Liczba uczniów: 15

  

Osoba dopowiedzialna: mgr Elżbieta Wdowczyk

powrót


Przykładowy projekt

Zwiad ekologiczny "Dzikie wysypiska"

 



Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

Uprzejmie informujemy, że używamy plików cookies. Korzystając z naszych stron wyrażasz zgodę na ich użycie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej szczegółów na stronie.

Menu

Read about us in English


Szkoła partnerska w Indiach


Szkoły partnerskie w Anglii:



Osoby online na stronę