Strona główna Strefa rodzica Galeria Kontakt Księga gości Plan lekcji RODO

Przez morze ku wartościom i lepszej szkole

 Link do strony głównej projektu         ENGLISH

 

 

Prezentacja podsumowująca pierwszy rok pracy z projektem Erasmus+

 

 

Nasz projekt polega na uczeniu się poprzez obserwację nauczycieli pracujących w podobnym typie szkoły i na podobnych stanowiskach (tzw. "job shadowing").

 

Dzięki niemu mamy nadzieję osiągnąć poprawę funkcjonowania naszej szkoły w zdiagnozowanych obszarach wymagających poprawy. Oczekujemy osiągnięcia następujących celów głównych: 

1. zróżnicowanie i uskutecznienie naszych metod nauczania (w tym z użyciem TIK), w szczególności w pracy z dzieckiem młodszym,

2. podniesienie skuteczności nauczania umiejętności kluczowych (poprzez udoskonalenie pracy metodą "oceniania kształtującego", opracowanie systemu skutecznego informowania uczniów i rodziców o postępach dzieci, refleksję nad obserwowanym konsekwentnym stosowaniem spójnych systemów dydaktycznych, itp.),

3. podniesienie poziomu zrozumienia wartości etycznych wśród uczniów (postawy proekologiczne, kształtowanie postawy otwartości i tolerancji wobec innych kultur i religii, itp.),

4. podniesienie poziomu bezpieczeństwa w szkole,

5. znalezienie sposobu na efektywniejszą pracę z uczniami słabo mówiącymi w języku kraju, w którym są nauczane (imigranci).

 

Ponadto, mamy nadzieję na nabycie umiejętności pracy z dziećmi nowoprzybyłymi do Polski oraz radzenia sobie z ich barierą językową.

 

Dodatkowo,  nasz projekt mobilności jest ściśle związany z projektem  eTwinning (https://twinspace.etwinning.net/10989/home), który realizujemy we współpracy z naszymi dwiema szkołami partnerskimi od pół roku. Wierzymy, że dzięki możliwości spotkania z nimi "twarzą w twarz", będziemy mogli omówić dotychczasowe rezultaty pracy, uszczegółowić plany na dalsze działania, zobaczyć prace dzieci związane z projektem oraz stworzyć realne, ludzkie, nie tylko wirtualne relacje z partnerskimi szkołami. Tematyka projektu eTwinning nawiązuje do trzeciego z wyżej wymienionych celów głównych, tj. podniesienia poziomu zrozumienia wartości etycznych, ponieważ projekt opiera się na analizie opowiadania Bruna Ferrera pt. "Koń cesarza", niosących wyraźne przesłanie moralne.

Uczestnikami projektu jest grupa siedmiu nauczycieli uczących na różnych poziomach nauczania oraz różnych przedmiotów. Są oni chętni i gotowi do dzielenia się tym, czego się nauczą podczas pobytu za granicą z resztą pracowników naszej szkoły.

Podczas każdej wizyty planujemy takie działania jak: przedstawienie celów i planu pobytu, ukierunkowana obserwacja lekcji w szkole goszczącej (zgodnie z głównymi i szczegółowymi celami projektu), udział w spotkaniach grona pedagogicznego, obserwacja apeli uczniowskich, występów dzieci, prezentacja efektów ich pracy, obserwacja bazy szkoły, jej wyposażenia, pomocy naukowych, dekoracji, sposobu ustawienia ławek w klasie oraz sposobu, w jaki te wszystkie elementy wpływają na zaangażowanie uczniów, obserwacja efektów pracy projektu eTwinning oraz podsumowanie i ewaluacja pobytu.

Wierzymy, że nasz projekt będzie oddziaływał na całą społeczność szkolną dzięki warsztatom i szkoleniom dla nauczycieli prowadzonym przez uczestników mobilności. Co więcej, projekt będzie oddziaływał również na rodziców uczniów, społeczność lokalną oraz mieszkańców miasta dzięki rozpowszechnianiu informacji o nim. Dzięki temu, wymienione grupy będą bardziej świadomymi i otwartymi członkami UE, widzącymi realne powiązania między naszym krajem a innymi.

Ufamy, że nasz projekt będzie miał również wiele korzyści długoterminowych, takich jak otwarcie szkoły na uczenie się, zmianę, doskonalenie, udział w ewentualnych kolejnych projektach unijnych w przyszłości oraz wzrost poczucia satysfakcji z własnej pracy nauczycieli.

Sądzimy również, że projekt będzie jedyną możliwością dla uczniów z rodzin o niekorzystnej sytuacji społeczno-ekonomicznej (bezrobocie, bieda, ograniczony dostęp do źródeł kultury) poznania rówieśników z innego kraju UE poprzez ich nauczycieli. Projekt ten obdarzy ich poczuciem, że Europa jest czymś bliskim i osiągalnym oraz da im nadzieję i wiarę w to, że mogą wiązać swoją zawodową przyszłość z krajami UE.

 

 

 

 

Uważni, dostrzegający potrzeby innych i rozsądni

Uważni, dostrzegający potrzeby innych i rozsądni
2017-02-10

Podczas lekcji języka angielskiego uczniowie klas 5c, 5d i 6c poznawali słownictwo i zwroty związane z realizowanymi wartościami. Wzorując się na pracach ich rówieśników z angielskich szkół partnerskich zamieszczonych na platformie eTwinning, uczniowie tworzyli własne plakaty, a nastęnie je prezent...

Klasa 6e - uważni i dostrzegający potrzeby innych

Klasa 6e - uważni i dostrzegający potrzeby innych
2017-01-31

Klasa 6e tym razem wykonała plakaty na temat "Uważni i dostrzegający potrzeby innych". Plakaty wykonywali na zajęciach z wychowawcą. Aleksandra Jakubowska

Wdzięczni i hojni - akcje charytatywne

Wdzięczni i hojni - akcje charytatywne
2017-01-12

Wdzięczni i Hojni - te wartości już kolejny rok przypominamy uczniom SP 118. Stały się one przyczyną rozważań pedagogów na temat wpływu rodziny na budowanie świata wartości dziecka. Tej tematyce została poświęcona grudniowa gazetka ścienna prowadzona w ramach Szkoły Rodzica. O postawie wdzięczności ...

Komiksy i laurki okolicznościowe - wdzięczni i hojni

Komiksy i laurki okolicznościowe - wdzięczni i hojni
2017-01-09

W listopadzie 2016 roku  uczniowie klasy II F pod kierunkiem wychowawcy  opracowali własne komiksy i laurki okolicznościowe metodą projektu w ramach programu Erasmus+, realizując wartości: wdzięczność i hojność. Wszystkie opowieści i laurki zawierały treści zgodne z problematyką "Jesteśmy wdzięczni ...

Promujemy ideę Sprawiedliwego Handlu

Promujemy ideę Sprawiedliwego Handlu
2017-01-09

W okresie przedświątecznym nasi uczniowie kolejny raz uczestniczyli w promowaniu idei Sprawiedliwego Handlu. Z naszej wspólnej akcji powstał filmik zachęcający do kupowania produktów z logo Fairtrade. Zachęcamy do obejrzenia. Karolina Fingas

5c i 5d - wdzięczni za swoje talenty

5c i 5d - wdzięczni za swoje talenty
2016-12-19

Podczas lekcji języka angielskiego uczniowie klas 5c i 5d zastanawiali się nad swoimi talentami i mocnymi stronami, oraz nad tym, komu są za nie WDZIĘCZNI. Uczniowie rozmawiali również o tym, w jaki sposób swoimi talentami mogą się DZIELIĆ z innymi. Każdy uczeń wykonał pracę "My star of talents" w j...

Hojni wobec potrzebujących w Afryce, Azji i Ameryce Południowej

Hojni wobec potrzebujących w Afryce, Azji i Ameryce Południowej
2016-12-18

Uczniowie klas 4-6 podczas lekcji języka angielskiego rozmawiali o tym, jak mogą być HOJNI wobec osób potrzebujących mieszkających w Afryce, Azji i Ameryce Południowej poprzez kupowanie produktów FAIRTRADE. Uczniowie zapoznali się z celami organizacji FAIRTRADAE, przygotowali scenki i hasła promują...

Notatka z wizyty naszych nauczycieli w szkołach partnerskich w Anglii

Notatka z wizyty naszych nauczycieli w szkołach partnerskich w Anglii
2016-12-18

  Angielska wersja artykułu Za nami wspaniały tydzień wizyty w szkołach partnerskich w Anglii w ramach projektu Erasmus +. Przez cały ten czas mieliśmy okazję zobaczyć jak obie szkoły realizują podstawy programowe, w jaki sposób uczniowie pracują na lekcjach i poszerzają swoją wiedzę. W projekcie uc...

Tropem Świętego Mikołaja w 2d - Świat naszych wartości - Wdzięczni i hojni

Tropem Świętego  Mikołaja w 2d - Świat naszych wartości - Wdzięczni i hojni
2016-12-15

Do klasy 2d 6 grudnia zapukał święty Mikołaj z wielkim prezentem. Uśmiechnięte twarze dzieci ukazywały radość i wdzięczność z tej okazji.  Uczniowie klasy 2d, zamiast tradycyjnego listu do świętego z prośbami o prezenty, napisali listy dziękując za otrzymane podarunki. Również w postawie wdzięcznośc...

Jesteśmy wdzięczni i hojni - klasy 5b i 6e.

Jesteśmy wdzięczni i hojni - klasy 5b i 6e.
2016-12-14

Uczniowie klasy 5B i 6E na lekcji j. angielskiego oraz lekcji wychowawczej zaprezentowali swoje refleksje dotyczące wartości „wdzięczni” i „hojni”. Dzieci hojnie obdarowują swoją pomocą osoby potrzebujące - pomagają osobom starszym i schorowanym. Uczniowie wyrazili swoją wdzięczność nauczycielom za ...

Świąteczna paczka dla dzieci z Kamerunu – klasa 3f

Świąteczna paczka dla dzieci z Kamerunu – klasa 3f
2016-12-12

Uczniowie klasy 3f razem z Rodzicami i Paniami Anią i Agnieszką, przygotowali świąteczną paczkę dla dzieci z Kamerunu. Tworzenie paczki poprzedziły zajęcia dotyczące tego państwa, podczas których oglądaliśmy zdjęcia, wyszukiwaliśmy ciekawe informacje odnoście wielkości, ilości ludności, klimatu oraz...

Kolejne realizacje w projekcie Erasmus+

Kolejne realizacje w projekcie Erasmus+
2016-10-28

Dzieci z grup pani Doroty Olenderek i Asi Dominik 15 września  obchodziły "Dzień kropki" i dumnie nosiły swoje kropki- na ubraniach, rękach, policzkach czy nosie. Przekazywały sobie kropkowe  miłe słowa, rozwiązywały kropkowe zdania, tworzyły kropkowe dzieła sztuki. Tego dnia wszystkim towarzyszyły ...

Klasa 2h odkrywa świat.

Klasa 2h odkrywa świat.
2016-10-28

W klasie 2h poszczególni uczniowie pokazali w jaki sposób odkrywają świat poprzez czytanie, zdobywanie nowych umiejętności np. chodzenie z czteroma woreczkami na głowie, rozwijanie umiejętności manualnych. W ramach projektu klasa 4e przygotowała gazetkę pt. Ciekawi świata i aktywni. Joanna Pietrusze...

Wytrwali, ciekawi, aktywni - 27 października

Wytrwali, ciekawi, aktywni - 27 października
2016-10-28

Uczniowie klasy 5c oraz 6b na lekacjach angielskiego rozmawiali o przesłaniu, jakie niesie bajka "Koń dla cesarza". Następnie  poznawali idiomy angielskie związane z WYTRWAŁOŚCIĄ  i w twórczy sposób ilustrowali je. Uczniowie klas 5c oraz 5d zastanawiali się, w jaki sposób można rozwijać swoją CIEKAW...

CIEKAWI ŚWIATA I AKTYWNI - wrzesień

CIEKAWI ŚWIATA I AKTYWNI - wrzesień
2016-10-26

W ramach projektu wychowanie do wartości CIEKAWI ŚWIATA I AKTYWNI uczniowie naszej szkoły wykonali wiele ciekawych prac. Od września do października dzieci prezentowały wspomniane wartości w formie plakatów, gazetek, prezentacji Power Point, dyskusji na godzinach wychowawczych oraz wycieczek. A oto ...

Erasmus+EN



Administratorem danych osobowych jest Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 118 im.płk.pil.B.Orlińskiego we Wrocławiu, ul. Bulwar Ikara 19. Kontakt do inspektora ochrony danych: Tomasz Gorczycki tel.: + 48 882 714 413 adres email: tomasz.gorczycki@coreconsulting.pl

Menu

 


Szkoła partnerska w Indiach


Szkoły partnerskie w Anglii: